vrijdag 9 oktober 2015

Special day

Vandaag weer Seaworld. Maar vandaag was het erg speciaal. Onze Makaio werd vandaag 5. Iets bijzonders voor ons want wij waren erbij op de avond dat ie geboren werd en dat blijft erg speciaal.

We waren op tijd in het park en via een paar winkeltjes en de haaien liepen we naar ons huis Shamu stadium. We moesten een poosje wachten en al gauw waren we omgeven door enkele die hards. Dit keer een bejaard echtpaar uit Engeland waar we even gezellig mee gepraat hebben. Even  later kwamen Pieter en Petra er ook bij. Al gauw mochten we naar binnen en als een raket naar onze favo plek en heel gezellig kwamen Pieter en Petra er ook bij zitten. Ze hebben nog nooit zover in de soakzone gezeten. De show was geweldig natuurlijk, alleen de big guy kwam niet. Helaas maar de ladies en de kleuter zijn ook gaaf natuurlijk.

Na de show gingen we naar de bakery voor een kop koffie met wat lekkers. We lunchten niet want we hadden straks Dine With Shamu. Dus moesten we het even overbruggen en er was toch 1 jarig niet?

Na de koffie namen we afscheid van Piet en Petra en gingen wij weer naar Shamu Stadium voor nog een One Ocean. Een compilatie:

DSC_0015a

JUMPS

DSC_0027a

DSC_0029a

DSC_0030a

DSC_0042a

DSC_0125a

FACES

DSC_0121a

DSC_0142a

DSC_0168a

Kleuter whale kan niet fatsoenlijk eten. Ben ook nog maar 5. Maar kijk eens wat ik nog meer kan? Ik gooi m in de lucht en vang m dan op in mijn mond. Hoppa…

DSC_0169a

Oeps hahaha gemist….kunnen jullie het visje vinden?

DSC_0187a

Side by Side

DSC_0194a

A trainer and the whale

DSC_0066a

DSC_0182

 DSC_0185a

DSC_0257a

DSC_0271a

DSC_0272

Na de shows liepen we naar de underwater vieuwing. Helaas waren daar nog geen whales. We moesten ons hier melden voor onze dine. Maar opeens 2 whales….Tilikum en Trua.

Wauw en wat ik dan meegemaakt heb heeft mij erg happy gemaakt. Het is een gevoel dat alleen dieren bij mij losmaakt. Tilikum is mijn favoriete whale. Al jarenlang. Allang voor 2010…..Zelfs nog voor de fora Orlandotips en Orlandofans. Dat hij wat minder frequent te zien is, vind ik dan ook jammer. Maar het zijn beslissingen die in het voordeel van het dier zijn gemaakt en daarom sta ik vierkant achter die beslissing. Daarom is deze interactie ook erg bijzonder. 

DSC_0330a

DSC_0303a

DSC_0351a

DSC_0353a

DSC_0389a

En toen neus aan neus…..

DSC_0395

En toen een slag op het raam van mijn hand en hij deed zijn mond open. De adrenaline schoot door mijn lichaam en toch klikte ik op het juiste moment.

Wat een belevenis. Helemaal toen security vroeg of ik niet op het raam wilde slaan….heb me later verontschuldigd. Maar tussen al die mensen bij het raam….me, me , me and Tilikum. Was op het juiste moment op de juiste plek.

Tijd voor Dine with Shamu. Full house maar lekker eten. En een leuke show…

DSC_0403a

 DSC_0412a

DSC_0429a

DSC_0434a

DSC_0437a

DSC_0445a

Wat een zwart/ wit hé. En zo heb ik er nog wel tonnen hahahaha

Na de dine gingen we snel naar het stadium voor de laatste One Ocean.

Daarna gingen we naar de uitgang en bracht de Acadia ons naar Premium Outlets voor wat shop geweld. Ach toch wat tasjes gescoord. Boodschappenlijstje is bijna klaar.

Na een anderhalf uur reden we naar huis en brachten de tijd lekker in het zwembad door want boy wat was het warm vandaag. Lekker TV kijken en op tijd naar ons nest. Want het is zwaar hoor voor de oudjes….

Morgen meer Seaworld met vrienden from around the world.

Bis morgen…

8 opmerkingen:

  1. Supertop zo wil ik er nog wel een paar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Heleen, wat gaaf dat moment met Tillikum! Ik ben helemaal niet jaloers hoor 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige belevenis voor jou zeg! Hartstikke mooi!
    Veel plezier weer morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig om mee te maken maar wel goed dat er een ruit tussen zat, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi moment voor je zeg. Als je er al jaren komt en alles meegemaakt hebt in zwart wit dan is dit toch wel heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, wat zul jij happy geweest zijn, mooi hoor zo'n superrr dag!

    BeantwoordenVerwijderen